Hoe breng je merkwaarden over tijdens een festival?
Bier is vaak één van de smaakmakers van een festival, hoewel bij een blinde smaaktest bijna niemand de verschillende merken kan onderscheiden. Bierdrinkers hebben vaak een favoriet merk, maar uit onderzoek blijkt dat veel mensen op events en in de horeca zich niet bewust zijn welk biermerk ze hebben gedronken. Hier ligt een behoorlijke uitdaging voor elk (bier)merk om zich effectief te onderscheiden. Bavaria vroeg aan De Promoters hoe hun reclame campagne ‘Café de Kroeg’ en onderliggende merkwaardes kon worden door vertaald naar een festival activatie.
Resultaat,een festival-size Café de Kroeg, inclusief gevel. In Café de Kroeg aandacht voor elkaar, gezelligheid en dit alles onder een sausje van opvallende acts met een ander geluid dan op het festival zelf. Voor de festivalbezoekers van waarde om juist even ‘ iets anders’ te ervaren. Voor festivalorganisatoren juist een waardevolle toevoeging voor hun festival die niet stoort met de lopende programmering en bijdraagt aan de diversiteit van het festival.